Ramazanda Nasıl Beslenmeliyiz ?

Ramazan ayının gelmesi nedeniyle beslenme düzenimizin değişmesi vücudumuzda çeşitli rahatsızlıklara yol açabilmektedir. Gün boyu aç kalmanın sonunda üstüne yenilen ağır yemekler, ardından çeşit çeşit tatlılar, ardından sahura kadar uyunan uyku ve sahurda yine tıka basa yenilen yemek çeşitleri günlük yaşantımızda bizlere sıkıntı yaşatmaktadır. Ama uzmanlar günlük yaşantımızda beslenmemizin sık aralıklarla ve oldukça hafif yiyeceklerden oluşması gerektiğini sürekli anlatmaktadırlar. Ramazan ayında ise beslenmemizin düzeni mutlaka belirlenen şartlara uygun uyarlanması gerekiyor.
 
Ramazan Ayında Beslenme Düzeni Nasıl Olmalıdır ?
Öncelikle iftar yemeğini ve sahur yemeğini tüm geceye yaymak gerekir. Mümkünse iftar ve sahur hafif yiyecekler olmak üzere, iftar ve sahur arasında da iki hafif öğün daha atıştırmalıklar yenilebilir. Dediğimiz gibi iftar ve sahur menülerinizi de buna göre azaltarak hafifletmeniz gerekiyor.
Oruç esnasında sıvı ihtiyacı ve bunun karşılanması sağlığımız açısından oldukça önem taşımaktadır.  Bu nedenle gün içinde su ihtiyacımızı artırıcı çok tatlı veya çok tuzlu yiyeceklerin iftar yemeğinden sonra özellikle gecenin ilerleyen saatlerinde ve sahur vaktinde tüketilmemesi gerekiyor.
Ramazan Ayında Beslenme Düzeni Nasıl Olmalıdır ?
Oruçluyken Susmamanın Kolay Yöntemleri Nelerdir ?
İftar yemeğinizden sonra sahur vaktine kadar yediğiniz öğünlerde ve sahurda su içeriğinin yüksek olduğu meyvelere yer verilmesi uzun yaz günlerinde oruçlu durumumuzu da göz önüne alarak susuzluğumuza bir nebze çare olabilecektir. Aynı zamanda iftarda ve sahurda yenilen yağlı yiyecekler de susamamıza neden olacağından mümkün olduğunca az yağlı yemekler yemeye özen gösterilmelidir. Bol sıcak su tüketilerek yağın çözülmesi de sağlanabilir.
 
Ramazan Oluşan Mide Rahatsızlıklarının Bazı Nedenleri
Ağır yenilen iftar yemeklerinin ve sahurun ardından hemen uyumamız nedeni ile ramazan ayında mideyi ve sindirim sistemini oluşturan diğer organlarımızda da görülen rahatsızlıklar oldukça artmaktadır.
Özellikle de aşırı yağlı yemekler nedeniyle hamur işleri, sindirmemizi zorlaştıracak yiyecekler ve midemizi yoran yemekler nedeniyle mide spazmları, ülser ve mide kanamaları hastalıklarına kadar birçok rahatsızlıkla karşılaşabiliriz.
Ramazan ayında tuttuğumuz orucun dengeli ve düzgün beslenilmesi durumunda sağlığımıza iyi gelebilecek yönleri olduğunu da un utmamalıyız.
 

Darusselam

Muhteşem deniz manzarası ve Eyüp Sultan'ın huzur dolu atmosferinde bulunan restoranımız sizlere eşiniz, dostunuz ve ailenizle lezzetli menülerimiz eşliğinde keyif dolu sohbetler vaad ediyor.

Taglar

Blog

Yorumlar



  • Kötü İyi